Klicker

Letade igenom mitt "bibliotek" och hittade de här böckerna.



Alla har vi ju våra sätt att stimulera våra hundar.
Mamma är mycket för viltspår (bruks) medans jag och Daniel också faktiskt mer är innne på agility, freestyle hållet. Jag gillar att testa nytt, se hur bra hundarna kan förstå en egentligen.
Hittade min gamla klicker som jag hade till Phoebe när hon var mindre, provade lite nyss och hon kommer liksom ihåg hur det detta med klicker funkade. KUL!! Tänkte jag skulle klicka in de andra här hemma också.
Det tar ju lite tid men om hundarna diggar det så varför inte:) Fantastiskt vad de kan lära sig med lite tålamod.
Chess våran springer spaniel som vi hade älskade det här med klicker, han var på god väg att lära sig skillnaden på höger och vänster......

Du kan lära din hund vad som helst bara fantasin sätter stop.
Börja med att klicka in din hund (vilket djur som helst ex fisk, fågel, häst mm). Samtidigt som du klickar ger du godis, på så vis så kopplar hunden klicket till något positivt. Du märker när den har förståt.
Gillar inte din hund klosaxen, använd dig av klickern. Klickern kan hjälpa dig att lösa missförstånd för din hund och också bara ha riktigt kul! Har du frågor, ställ dem!! Jag hjälper gärna!

Så hälig och så ofattbart roligt!
http://www.youtube.com/watch?v=7rfGEtALHYs

Helt otroligt vad han kan!!
http://www.youtube.com/watch?v=R6KvPN_Wt8I

Ha de/ Malin





Kommentarer
Postat av: Susanne/kennel Roxanne

Vad du skriver bra Malin! Jag ska testa klicker, tror du det funkar på Vargarna & deras stora neuros, kloklippningen?!

Kram Sus

2009-11-15 @ 08:50:35
URL: http://www.kennelroxanne.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0